pátek 23. května 2008

TO SI MUSÍTE PŘEČÍST!!!

Na technickém oddělení dělá jeden kluk. Je mu dvacet, teď vylezl ze školy. Docela milej týpek. Včera to skončilo. Přišel v saku a začal nám vnucovat nějaké finanční produkty. Předtím jste z něj sotva dostali jednu větu, teď ze sebe chrlil podivná slova jako SKVĚLÁ PŘÍLEŽITOST, VYSOKÝ VÝDĚLEK, PYRAMIDA, NOVÝ ZÁKAZNÍK... V očích měl lesk šílence, stejně jako pár dalších, co znám. Řekla jsem mu, že jestli nechce přijít o své kamarády, tak ať se na to vysere. Řekla jsem to docela pohrdavě a drsně, doufám, že to k něčemu bude.
Není jediný. Z milých lidí, které jsem kdysi znala, tyhle podivné firmy, co mi připomínají sekty, dělají nesnesitelná monstra bez mozku. Už se s nimi nemůžete ani bavit, aniž byste neměli strach, že vám začnou vyprávět o tom, že díky tomu a tomu mají spoustu peněz a že byste do toho měli jít taky. Ne, podle nich do toho prostě MUSÍTE jít. A když získáte další a další...
Panebože. Tohle by se mělo zakázat...

16 komentářů:

Sid řekl(a)...

Jojo, to zname... na me takhle "zautocila" jedna holcina ze skoly. Ze se bude otvirat v Olmu nejaka pojistovaci pobocka a kdesi cosi... ale jakmile jsem od ni slysela "no, zezacatku to bude chtit zkusit u pribuznych, nez si vybudujes klientelu" a "poplatek za skoleni, ktere bude v Praze", tak jsem od toho dala ruce pryc.
Prijde mi to smutne - ze se postavi cela pyramida z lidi, kteri se snazi oblbnout ty druhe... s tim, ze tim ti lidi de facto souhlasi s tim, ze budou oblbovat dalsi, aby z toho meli aspon nejake penize... nejsmutnejsi je, ze je tech lidi tolik. I kdyz je vetsina dnesniho obchodovani zalozena na aspon na castecnem klamani/ovlivnovani zakaznika, tak tohle je proste hnusne...
BTW - mozna ze postupne mozecky ztraceji :) - jak jim je na tech pravidelnych setkanich vymyvaj temi zaklinadly, co mas napsane velkyma pismenama ;P

Cece řekl(a)...

Nojo, klasika, taky mě kámoš přizval na soukromou session, kde se nám snažil takový evidentně prachatý pán nabídnout bussines. Po půl hodině jsem se omluvil, že mám práci a šel domů.

Fakt je, kdyby jeden známý na tu pyramidu už kdysi dávno nenaletěl, tak bych to neznal.

Důležité je poučit se i z chyb druhých ;-)

Anonymní řekl(a)...

Mě zkoušel ukecat můj drahý bývalý. Pomalu rok jsme se neviděli a najednou telefon, jestli nechci na kafe... Smutné... Ale od té doby se stýkáme a chová se zase normálně, tak vám nevím... Třeba ti lidé postupně prozřou a kamarády z toho vynechají. Nebo by z vás mohli vymámit seznam "nepřátel" a naběhnout pak na ně. To by bylo nemorální, ale taky kšeft :D

Salla řekl(a)...

Moje draha kamaradka me upsala do sezeni sekty Herbalife, kde vsichni sedesatnici vypadaji na 20 a bez jejich pripravku nejde zit. Jooo, ta naivita. Potvora zenska po telefonu naslibovala hory doly, tvarila se jako vizazistka co nabizi sve sluzby chudym studentum, ale o nejakem sezeni se nezminila. Kdyz se zaklaply dvere a 15 vydesenych lidi nevedelo, kam utect, zaclo teprve peklo. A kdyz jsem rekla, ze nic koupit nechci, ze na to stejne nemam penize, tak zacali, ze bych si u nich mela prodejem na ne vydelat...
Nakonec po me chteli telefonni cisla, tak jsem jim odvetila, ze kamaradky nemam a zmizela jsem. Te ulici se do ted vyhybam.

Anonymní řekl(a)...

Jo, napadla mě ještě jedna dobrá rada pro brňáky, co budou v létě schánět práci/brigádu... Nechoďte do personálky, co sídlí na Baštách. Vedou to (bývalí) studenti MU, co je (asi, možná) vyrazili (nepochopila jsem). Pro začátek se ozveš na inzerát, ale pak tě začnou lákat na nějakého finančního poradce ohledně odpisů z daní apod. se školením atd.

Padmé Andrea řekl(a)...

A víte, co je na tom nejmutnější? Pár takových lidí máme i ve SW fandomu, tak bacha na ně. :))

Thal: Dát jim seznam nepřátel? Výborně, díky za nápad. :)))

Jan Vejnar řekl(a)...

Uz zase vim, o cem jsem sam dopodud opomnel napsat. Ano, presne - i ve SW fandomu (ze uz jsem byl "dotycnymi" parkrat tazan). Asi nechci videt to skoleni, co tam "nekde" dostavaji.

Bane

Anonymní řekl(a)...

Pred davnymi casy jsem se nechal malem zlakat. Jak jsem ovsem slysel o sezeni, proskoleni, investici, tak jsem to okamzite odrekl. Ted nad takovymi nabidkami mavam rukou.

A osobne to vidim tak, kdyz je nekdo blby, tak je proste blby, ze se necha nalakat.

To asi stejne jako chodi do schranek oznameni o uzasnych vyhrach, ze jste v uzkem kole a musite jen poslat nejaky poplatek aby jste mohli vyhrat balik a auto k tomu. Clovek ktery na tohle skoci dle meho neni chudak, ale blazen. Dneska vam zadarmo nikdo jen tak neco neda.

Sid řekl(a)...

A nebo stary clovek... Co je na tom nejhorsi, ze obcas chodi takovi podomni umlouvaci a pak resite problem s dedeckem, kteremu je skoro k devadesatce a sem tam se necha k podepsani nejake smlouvy umluvit. A zlobit se cenu nema, protoze mu domluvite(a vrazite ceske poste nejaky obolus, protoze musite od smlouvy pisemne odstoupit)... mno, a po nejake dobe to udela zas...

Anonymní řekl(a)...

Ano...bohuzel..s tema "ztracenejma" fanouskama...a vite, co je na tom nejhorsi? Ze jim to nerozmluvite....
Snazila se zlanarit...rikam..hele..je to pyramida, nechci..
rika..ne pyramida to neni..
tak je o letadlo..

v kazdem pripade, kdyz to vypada jak pyramida a chova se to jak pyramida....

skoda..byla to dobra kamoska..

Gwen

Markéta řekl(a)...

No - asi jak řekla Gwen. Byla to dobrá kámoška. Když jsem o tom tak přemýšlela, zjistila jsem, že si na tu dobu už vůbec nevzpomínám a přijde mi to podivný. Ale vím, že mi v určitý fázi byla blízká. Teď? Přijde mi, že nechala mozek v jiný části galaxie. Nenapadlo by mě, že někdo z mejch kamarádů může propadnout takovýhle... (nemám slov). Ale u některých lidí to není jen tím, do čeho se nechali vlákat, ale také kým se do toho nechali vlákat. Když se na dotyčného dotyčná dívá jak na svatej obrázek, těžko něco vysvětlovat. A takovejch je víc, že...

Padmé Andrea řekl(a)...

Co já osobně považuju už za vrchol je to, že jsem řekla, že mě moje práce baví, ale to tu osobu nijak neodradilo.

Anonymní řekl(a)...

Mě se na to snažil nalákat vlastní bratranec! A on tomu dokonce věřil - prostě oni hledají naivní lidi, kteří zrovna trpí nedostatkem peněz, takové dostanou snadno. Navíc můj bratranec na drzo vlezl do tátovy firmy, že jestli od nich nechce pojišťovací poradenství!
Navíc se ti blbečci (pardon, ale oni si hráli na manažery a neuměli si ani sladit kravatu s košilí :)) chovali arogantně a když jsem druhý den telefonicky zrušil schůzku (přece jenom, nechtěl jsem to bratrancovi tam kazit, když jsem stejně věděl, že při odstoupení bude muset zaplatit 20000 :)), tak si mě pozvali na pohovor, že jim mám zdůvodnit, proč tam nechci pracovat. No, tak jsem přišel a zdůvodnil jsem jim to ;) :D
Adamsith
P.S.: Jo Padmé, máš skvělý blog, narozdíl od spousty jiných blogů je tu opravdu co číst ;) Škoda, že mi ale nejde klikat na odkazy - to je tím, že nejsem registrovaný na blogger.com?

Padmé Andrea řekl(a)...

Adamsith: Tak to netuším... o tomhle problému slyším poprvé.

Anonymní řekl(a)...

Adamsith> tim to nebude..ja taky nejsem registrovana a jde mi to...

Markéta řekl(a)...

Mně nešlo klikat na odkazy, když jsem otevřela v IE. Jakmile otevírám v mozille, jde mi to. Nebude problém někde v téhle sféře?

A mizerné sladění oblek-kravata tyhle pseudomanažery opravdu vystihuje. Buď jsou to takováhle paka, nebo lidi z T-mobilu;-)