čtvrtek 22. ledna 2009

Nominace na Oscara v kategorii Nejlepší kostýmy

Pokud se podíváte na nominace, tak zjistíte, že všechno jsou to v podstatě dobové kostýmy. Nominace Austrálie mě překvapila, čekala jsem spíš, že bude nominován film Výměna.

Catherine Martin: Austrálie
- Austrálii jsem ještě neviděla a zatím mě nijak neláká... i když teď už samozřejmě ano. Tak jako má Tim Burton Colleen Atwood, která navrhla kostýmy většině jeho filmů, tak Baz Luhrman má Catherine Martin. Jako návrhářka ale nezačínala, třeba pro Romea a Julii vymýšlela dokorace. Za kostýmy Moulin Rouge už dostala Oscara plus dalších x cen. Austrálie má tak poloviční šanci. Když už těch nominací moc nemá, mohla by vyhrát aspoň Oscara za kostýmy, ale má silnější soupeře.







Jacqueline West: The Curious Case of Benjamin Button
- má nejvíc nominací, tak nesmí chybět ani nominace za kostýmy. Pro návrhářku je to už druhá nominace, tu první měla za film Quills. Na film se těším, předpokládám, že to bude bomba. Už jsem podle četnosti nominací považuji film za favorita i v kategorii kostýmy. A nejen proto - podle fotografií vypadají kostýmy úžasně.









Michael O'Connor: The Duchess
- už jsem psala, že O´Connor pracoval dlouho jen jako asistent návrhářů kostýmů a tohle je jeho první nominace. Vzhledem k tomu, že za sebou nemá moc výraznou plejádu navržených kostýmů, tak je jeho nominace velký úspěch, včetně toho, že odvedl vynikající práci. Vévodkyně z Devonshiru byla ve své době módní ikonou a tuhle ikonu vystihl návrhář dokonale. Pro mě favorit, hned za Buttonem.









Danny Glicker: Milk
- Glicker navrhoval a navrhuje kostýmy pro seriály, naposled to byl třeba seriál True blood. První nominace a šance? Nízké, pokud nebudou mít starouši ještě výčitky z toho, jak potopili Zkrocenou horu a budou chtít chybu napravit na filmu s podobnou tématikou.








Albert Wolsky: Revolutionary Road

- Wolskymu táhne na 80, takže už má za sebou pěknou řádku filmů.S Nouzovým východem už má tak na kontě pět nominací a dva Oscary. Dostal je za filmy Bugsy a All That Jazz. Nominován byl i za adaptaci románu Sophiina volba. Harcovník, co má taky dost šancí. Osobně mě film o vyčpělém manželství moc neláká, ale kdo by nechtěl vidět Jacka a Rose znovu v akci?








A kdo je váš favorit?

Žádné komentáře: