pondělí 4. srpna 2008

Co nás čeká...

Připravila jsem pro Vás (ne)stručný přehled toho, co nás čeká za filmy se zajímavými kostýmy. Here We Go...

1) Tenhle film už je tu a nedá mi to, abych se u něj nezastavila. Temný rytíř je bezkonkurenčně nejlepší film, který jsem za poslední rok viděla a myslím, že po něm bude ještě dlouho "filmové vzduchoprázdno". Kostýmy navrhla Lindy Hemming (všichni, kdo byli na mé přednášce na SpyConu ví, o koho jde, že? :)) a jak už jsem psala, práce na novém kostýmu Batmana jí dala tolik práce, že musela přerušit úspěšné kostýmové tažení od Zlatého oka a nového Bonda už obléká někdo jiný.
Nový Batman má poprvé v historii kostým, ve kterému může hýbat hlavou. Na první pohled mi ten kostým přišel trochu moc "moderní a akční", ale vzhledem k tomu, že na něm nejsou bradavky a Christian Bale je v něm úplně k sežrání, tak jsem to Lindy rychle odpustila. :))




Joker byl odjakživa oděn ve fialové. Není to odkaz na původního Nicholsonova Jokera, Ledgerův Joker je totiž Burtonově postavě na hony vzdálen. (A Lindy přiznala, že se původním Jokerem nijak neinspirovala) Fialová na kostýmech nesymbolizuje nikdy nic dobrého - zlomyslnost, chaos, nebo i smrt (často jsem si všimla, že fialovou nosily postavy, které později zemřely - v tomto případě je to tak trochu ironie, že?)
Nad Nicholsonem jste mohly vzdychat, jaký je borec, co se umí šklebit, z Ledgerova Jokera vás mrazí v zádech a vše podtrhuje jeho fialový outfit s kombinaci se zelenou vestou.




2) The Duchess
O tomto filmu už jsem psala, zvláštní je, že návrhář kostýmů Michael O'Connor je začátečník. Má za sebou pár bečkových filmů, ale učil se od těch nejlepších. Asistoval 2x právě výše uvedené Lindy Hemming a podle fotografií to vypadá velice slibně. Snad to nedopadne jako The Other Boleyn Girl.




3) The Edge of Love
Opět Keira Knightley a ještě navíc Sienna Miller. Ta první obléká dobové kostýmy velmi často a pokaždé jí to sluší. Příběh bude celkem klasika - dvě kamarádky se zamilují do stejného chlapa. :))
April Ferry navrhla kostýmy pro seriál Řím, za které dostala 2x Costume Designers Guild Awards, a byla nominována na Oscara za Mavericka, takže začátečnice to rozhodně není a momentálně je jí 76! :)





3) Harry Potter a Princ dvojí krve
Jany Temime převzala štafetu po Lindy a navrhla kostýmy pro Ohnivý pohár i Fénixův řád. Stvořitelkou uniforem z Bradavic však už navždy zůstane Lindy. Na příští FF chystám přednášku. :) Pořád si ale říkám, jak by asi vypadaly kostýmy v Ohnivém poháru, zvláště ty na plese, kdyby je navrhovala Lindy. :)






4) Max Payne
Jedna z mála her, kterou jsem kdy hrála, byl Max Payne 1 a 2. Děsně jsem toho frajera v koženém saku žrala, stejně jako Monu Sax. První fotky mě naplňují nadšením, to je přesně ten Payne, kterého jsem vždycky viděla! George L. Little navrhnul kostýmy např. pro Galaxy Quest. Jeho jméno mi nic neříká, kostýmy v tomto filmu jsou vlastně celkem podružné, jen jsem happy, že zatím se plní moje vize. :))




Co zklamalo...

Kostýmy ve filmu Sex ve městě. Tvůrci si jsou velmi dobře vědomi toho, že seriál kdysi udával módě směr, všechny ženské se oblékly jako hlavní hrdinka a tak z filmu udělali módní přehlídku, během které tak tlačí na pilu, že to znechutí i takového maniaka, jako jsem já. Když Carrie provádí inventru ve svém šatníku, nebo když si hrdinky vyjdou JEN TAK na přehlídku, tak je to mega nuda. Navíc některé ty modely jsou skutečně příšerné.





Letopisy Narnie: Princ Kaspian
Film splnil moje očekávání, Aslan je stále mačkací, ale už bohužel chyběla tak super kostýmová veličina, jako byla Bílá čarodějnice. Myslím to v poměru jejího pobytu na plátně. :) Nejlepší kostýmy měla opět Zuzana, obléknout tolik statistů musela být dřina, ale další přednášku už rozhodně neplánuji.




A na závěr jeden bonbónek. Na kostýmy v tomto filmu jsem velmi zvědavá.. :D


2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Když nic jiného, tak plakáty na Rudou Sonu vypadají lákavě (jak jinak, když chceš prodat film). A s Rose McGowan... Možná obětovali peníze na plakáty a na kostýmy se vykašlou (Lord by jistě zajásal) :D

Anonymní řekl(a)...

Red Sonja bude dozajista zajímavý počin XDD.

Každopádně, milá Padmé, splnila jsem své slovo a zde máš požadovaný obrázek :). Snad se ti bude líbit!