středa 23. ledna 2008

Costume Designers Guild

Když už jsme v tom, dovolte, abych vás obtěžovala (to já totiž děsně ráda :)), dalšími nominacemi. Jedná se vyloženě ceny pro filmové kostýmy. Jsou to ceny poměrně mladé a udělují se hned v několika kategoriích. Zde uvádím jejich přehled plus nějaké moje postřehy. :))

Nejlepší "současné" kostýmy:

"Blades of Glory" (Julie Weiss)
"Diving Bell and the Butterfly" (Olivier Beriot)
"Into the Wild" (Mary Claire Hannan)
"Juno" (Monique Prudhomme)
"Ocean's Thirteen" (Louise Frogley) - znám jen Juno a Ocean´s Thirteen. Je pravda, že do současných kostýmů moc nedělám a snažím se to napravit. :)

Nejlepší dobové kostýmy:

"Atonement" (Jacqueline Durran), (Můj tajný favorit, ale dobře, jeden úžasný kostým film nedělá :))
"Elizabeth: The Golden Age" (Alexandra Byrne), - (snad nemusím komentovat)
"La Vie en Rose" (Marit Allen - posthumous), (životopisný film, ty jdou mimo mě, ty totiž jsou v nominaci vždycky. Nicméně šatník Edith Piaf se podařilo okopírovat skvěle. :))
"Sweeney Todd" (Colleen Atwood), (po letmé studii favorit i na Oscarech. Toť můj názor, ale není to můj favorit)
"3:10 to Yuma" (Arianne Phillips). (neznám :))

Nejlepší fantasy kostýmy:
"Enchanted" (Mona May), (to si snad dělají legraci!!)
"The Golden Compass" (Ruth Myers), (zklamání. Bohužel)
"Harry Potter and the Order of the Phoenix" (Jany Temime), (potterovská sága už měla lepší kostýmy)
"Pirates of the Caribbean: At World´s End" (Penny Rose), (ve třetím díle jsem, narozdíl od předchozích, našla asi tak dva zajímavé kostýmy)
"300" (Michael Wilkinson). (Fandím. Velmi fandím :))

Nejlepší dobové nebo fantasy kostýmy v seriálu:
Pushing Daisies (Robert Blackman) (viděla jsem dva díly a chystám se na další. Vy, co máte rádi Burtona, sáhněte po tomto seriálu. Je o člověku, který dokáže oživovat dotekem mrtvé. Je to samozřejmě komplikovanější, ale stojí to za to.)
Rome (April Ferry) (Nic převratného, ty veselé barvy jsou sice fajn, ale nic se nemá přehánět)
The Tudors (Joan Bergin) (viděla jsem první díl, další si stahovat nebudu, protože je má Milan, nicméně velké zklamání z faktu, že seriály, co produkuje Showtime, používají už jednou použité kostýmy z filmů nebo jiných seriálů. V Tudorovcích tedy najdeme kostýmy z prvního filmu o Alžbětě a ze Zamilovaného Shakespeara. Nemám tu co objevovat, maximálně to, co zase někde "šlohli".

Ještě se udělují ceny kostýmům v televizních mini-seriích, (mezi ně patři i reality show, letos je nominovaná soutěž Dancing with the stars :)), letos jsou nominovány i Sopranovi nebo Ugly Betty... Bože...

A perlička na závěr... :)))
Nominace na Nejlepší kostým v reklamě:
American Express "Member's Project" – Beth Pasternak
Burger King "The Nutcracker" – Melissa Bruning
Capitol One "Princess Kiss" – Deborah Ferguson

:))))

Žádné komentáře: